Laatste nieuws
- Hoe kun je als ZZP'er jouw bott bedrijfswageninrichting meenemen in het leasebedrag
- Een nieuwe aflevering van bott 'On The Road' BouwBeurs 2023
- Waarom een bedrijfswageninrichting je helpt om efficiënter te werken
- Binnenkort op ons YouTube-kanaal een nieuwe bott On the Road
- Natuurlijk is bott aanwezig op de BouwBeurs 2023
Nieuwe waterstof vrachtauto op komst
maandag 6 april 2020

Toyota Motor Corporation slaat de handen ineen met Hino Motors Ltd. (onderdeel van Toyota Group) voor de gezamenlijke ontwikkeling van een heavy-duty Fuel Cell Truck. Allereerst voor de Japanse markt. Toyota ziet waterstof als een belangrijke energiebron voor de toekomst en werkt al ruim vijftien jaar aan de ontwikkeling van brandstofceltechnologie. Naast toepassing van de brandstofcel in haar eigen personenauto’s zoals de Toyota Mirai, werkt Toyota met verschillende partners aan de integratie van de beproefde Toyota brandstofceltechniek in andere producten. Zo voorziet Toyota ondertussen de stadsbussen van Caetano van Toyota brandstofceltechniek en ook waterstofvaartuig de Energy Observer is voorzien van brandstofceltechniek van Toyota.
Toyota en Hino hebben een proactieve strategie ten aanzien van klimaatproblemen. Beide bedrijven hebben ambitieuze doelen aangekondigd om de totale uitstoot van CO2, NOx en fijnstof sterk terug te dringen1 en ontwikkelen elektrische voertuigtechnologie voor iedereen in de samenleving. Om de CO2-emissies nog verder te verlagen, moet het heavy-duty vrachtverkeer milieuvriendelijker worden.
Toyota en Hino hebben een proactieve strategie ten aanzien van klimaatproblemen. Beide bedrijven hebben ambitieuze doelen aangekondigd om de totale uitstoot van CO2, NOx en fijnstof sterk terug te dringen1 en ontwikkelen elektrische voertuigtechnologie voor iedereen in de samenleving. Om de CO2-emissies nog verder te verlagen, moet het heavy-duty vrachtverkeer milieuvriendelijker worden.