Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren.

Renault vernieuwt elektrisch bedrijfswagenaanbod met nieuwe Kangoo en Master E-Tech electric

donderdag 16 juni 2022
36 jaar na de lancering van een elektrisch prototype van de Renault Master en tien jaar na de verkoopstart van de elektrische Renault Kangoo Z.E. – waarvan ruim 70.000 stuks verkocht zijn – is Renault uitgegroeid tot een pionier in Europa met elektrisch aangedreven bedrijfswagens. Nu vernieuwt het merk zijn elektrische bedrijfswagenaanbod met de volledig nieuwe Kangoo E-Tech electric en nieuwe Master E-Tech electric. De nieuwe Renault Kangoo E-Tech electric is vanaf medio juli te bij de Renault dealer te bezichtigen. De nieuwe Renault Master E-Tech electric volgt begin augustus. 
De volledig nieuwe Renault Kangoo E-Tech electric bouwt voort op de sterke punten en innovaties van de Kangoo met een verbrandingsmotor, die werd uitgeroepen tot ‘International Van of the Year 2022’. Door de batterij onder de vloer te monteren is de laadcapaciteit van de Kangoo E-Tech electric ongewijzigd. De L1-versie biedt een laadvolume tot 3,9 m3, een laadvermogen van 527 kg en een maximum trekgewicht van 1.500 kg. De langere L2-variant die in een later stadium op de markt komt, biedt 4,9 m3 laadvolume, 700 kg laadvermogen en 1.500 kg trekvermogen.

DE RUIMTE EN EFFICIËNTIE VAN EEN MASTER MET ELEKTRISCHE AANDRIJVING, NU MET EEN GROTERE ACTIERADIUS

De nieuwe Renault Master E-Tech electric is nu uitgerust met een 52 kWh-batterij. Daarmee biedt de grote elektrische bedrijfswagen van Renault een grotere actieradius van 200 km (WLTP).
Net als bij de nieuwe Kangoo E-Tech electric wordt het conventionele, hydraulische remsysteem ondersteund door het ARB-systeem (Adaptive Regenerative Brake System) dat de hoeveelheid teruggewonnen energie maximaliseert, ongeacht de geselecteerde modus. Om de actieradius en het comfort verder te optimaliseren, is de Master E-Tech electric ook voorzien van een Eco-modus – die het motorvermogen en de topsnelheid beperkt – en banden met een lage rolweerstand.
De Renault Master E-Tech electric biedt twee laadoplossingen:
  • 1-fase 7,4 kW AC-boordlader, geschikt voor uiteenlopende laadpunten.
  • 22 kW DC-lader voor snelladen waarmee in 45 minuten waarmee 50 km in 45 minuten kan worden bijgeladen.
Via een 7,4 kW-laadpunt is de batterij van de Master E-Tech electric in circa 5 uur tot 80% op te laden. De elektromotor met een vermogen van 57 kW (76 pk) is bijzonder efficiënt en bij uitstek geschikt voor rijden in stedelijk en buitenstedelijk gebied.

Aan het laden
Aan het laden