Laatste nieuws
- Duurzaamheid en je bedrijfswagen – meer dan elektrisch
- Stellantis introduceert in 2023 waterstof-elektrische bedrijfswagens in Nederland
- Toyota start ontwikkeling van waterstof-elektrisch prototype van Toyota Hilux
- Renault Kangoo E-Tech electric verkozen tot ‘Bestelauto van het Jaar 2023’
- Voor in je agenda: Ook in 2023 staat bott op de BouwBeurs Jaarbeurs, Utrecht | 6 t/m 10 februari 2023
Renault vernieuwt elektrisch bedrijfswagenaanbod met nieuwe Kangoo en Master E-Tech electric
donderdag 16 juni 2022

De volledig nieuwe Renault Kangoo E-Tech electric bouwt voort op de sterke punten en innovaties van de Kangoo met een verbrandingsmotor, die werd uitgeroepen tot ‘International Van of the Year 2022’. Door de batterij onder de vloer te monteren is de laadcapaciteit van de Kangoo E-Tech electric ongewijzigd. De L1-versie biedt een laadvolume tot 3,9 m3, een laadvermogen van 527 kg en een maximum trekgewicht van 1.500 kg. De langere L2-variant die in een later stadium op de markt komt, biedt 4,9 m3 laadvolume, 700 kg laadvermogen en 1.500 kg trekvermogen.
Net als bij de nieuwe Kangoo E-Tech electric wordt het conventionele, hydraulische remsysteem ondersteund door het ARB-systeem (Adaptive Regenerative Brake System) dat de hoeveelheid teruggewonnen energie maximaliseert, ongeacht de geselecteerde modus. Om de actieradius en het comfort verder te optimaliseren, is de Master E-Tech electric ook voorzien van een Eco-modus – die het motorvermogen en de topsnelheid beperkt – en banden met een lage rolweerstand.
De Renault Master E-Tech electric biedt twee laadoplossingen:
DE RUIMTE EN EFFICIËNTIE VAN EEN MASTER MET ELEKTRISCHE AANDRIJVING, NU MET EEN GROTERE ACTIERADIUS
De nieuwe Renault Master E-Tech electric is nu uitgerust met een 52 kWh-batterij. Daarmee biedt de grote elektrische bedrijfswagen van Renault een grotere actieradius van 200 km (WLTP).Net als bij de nieuwe Kangoo E-Tech electric wordt het conventionele, hydraulische remsysteem ondersteund door het ARB-systeem (Adaptive Regenerative Brake System) dat de hoeveelheid teruggewonnen energie maximaliseert, ongeacht de geselecteerde modus. Om de actieradius en het comfort verder te optimaliseren, is de Master E-Tech electric ook voorzien van een Eco-modus – die het motorvermogen en de topsnelheid beperkt – en banden met een lage rolweerstand.
De Renault Master E-Tech electric biedt twee laadoplossingen:
- 1-fase 7,4 kW AC-boordlader, geschikt voor uiteenlopende laadpunten.
- 22 kW DC-lader voor snelladen waarmee in 45 minuten waarmee 50 km in 45 minuten kan worden bijgeladen.