- A-kwaliteit
- Gecertificeerd ingebouwd
- Licht gewicht
- Van voertuig naar voertuig over te bouwen
Klanten aan het woord
Hoppenbrouwers kiest voor duurzaamheid met elektrische voertuigen en lichtgewicht bedrijfswageninrichting
Hoppenbrouwers, een technisch dienstverlener gespecialiseerd in het installeren van warmtepompen en laadpalen, heeft als missie om een duurzaam wagenpark te hebben. Sinds de zomer van 2021 is het gehele wagenpark, bestaande uit ongeveer 1.275 voertuigen waarvan 65 procent grijze kentekens, volledig vervangen door elektrische voertuigen. “Zelfs de bestelauto's zijn hierbij inbegrepen. Om de beste oplossing voor de inrichting van de bestelauto's te vinden, heeft Hoppenbrouwers gekozen voor de lichtgewicht bedrijfswageninrichting van Bott, geconfigureerd door Instra bedrijfswageninrichting” zegt Michiel Westdorp Fleetmanager Hoppenbrouwers.
De juiste keuze voor efficiënte bedrijfswageninrichting
Hoppenbrouwers heeft bewust gekozen voor de beste en lichtste bedrijfswageninrichting voor hun bestelauto's. Dit is een belangrijke factor gezien de range van de elektrische voertuigen. In samenwerking met Instra bedrijfswageninrichting is de bedrijfswageninrichting voor de elektrische voertuigen ontwikkeld. Hierbij is niet alleen gekozen voor de aluminium bedrijfswageninrichting van Bott, maar ook voor de volledige modulaire inbouw met slimme oplossingen. Deze configuratie is zorgvuldig gekozen met het oog op medewerkerstevredenheid, kwaliteit en uniformiteit.
Voordelen van de bott-inrichting en samenwerking met Instra
Het personeel van Hoppenbrouwers is erg tevreden met de kwaliteit en uitstraling van de kasten en systemen van de Bott-inrichting. Daarnaast biedt de modulaire opbouw flexibiliteit en uniformiteit, wat belangrijk is voor het bedrijf. Het lage gewicht van het aluminium systeem heeft direct invloed op de range van de elektrische voertuigen, waardoor de keuze voor Bott nog meer voordelen biedt. De samenwerking met Instra bedrijfswageninrichting heeft ook bijgedragen aan het succes van het project. “Instra zorgt voor een naadloos bestelproces en een turnkey oplevering van de bussen, waardoor Hoppenbrouwers volledig wordt ontzorgd” aldus Westdorp
Hoppenbrouwers, als technisch dienstverlener met een focus op duurzaamheid, heeft een belangrijke stap gezet richting een groen wagenpark door de volledige vervanging van het wagenpark met elektrische voertuigen. Bij het kiezen van de inrichting voor hun bestelauto's hebben ze gekozen voor de lichtgewicht en modulaire bedrijfswageninrichting van Bott, geconfigureerd door Instra bedrijfswageninrichting. Deze keuze heeft geresulteerd in tevreden medewerkers, een efficiëntere inrichting en een grotere range voor de elektrische voertuigen. De samenwerking tussen Hoppenbrouwers, bott en Instra heeft geleid tot een succesvolle implementatie van duurzame en functionele bedrijfswageninrichtingen.
Duurzaam wagenpark
Als technisch dienstverlener begrijpt Hoppenbrouwers het belang van het hebben van een duurzaam wagenpark. Door over te stappen op volledig elektrische voertuigen laten ze zien dat ze hun verantwoordelijkheid nemen op het gebied van milieuvriendelijkheid en CO2-reductie. De keuze voor lichtgewicht bedrijfswageninrichting, zoals die van Bott, draagt bij aan de efficiëntie van de voertuigen en verhoogt de actieradius.
“Met de bott-inrichting kunnen de medewerkers van Hoppenbrouwers hun gereedschap en materiaal op een georganiseerde en veilige manier opbergen. De kwaliteit en functionaliteit van de kasten en systemen zijn van hoog niveau, waardoor het personeel tevreden is met de inrichting. Daarnaast biedt de modulaire opbouw van de Bott-inrichting flexibiliteit en uniformiteit, wat bijdraagt aan een gestroomlijnde en georganiseerde werkomgeving” aldus Michiel Westdorp.
“De samenwerking met Instra bedrijfswageninrichting heeft het proces van selectie, configuratie en installatie vereenvoudigd voor Hoppenbrouwers. Instra heeft een tool ontwikkeld die inzicht biedt in de hele supplychain, waardoor het bestelproces naadloos verloopt en het bedrijf volledig wordt ontzorgd” besluit Westdorp. Dit stelt Hoppenbrouwers in staat om zich te richten op hun kernactiviteiten, terwijl ze erop kunnen vertrouwen dat hun bedrijfswagens efficiënt en duurzaam zijn ingericht.
Al met al toont het succesverhaal van Hoppenbrouwers aan dat het kiezen van de juiste bedrijfswageninrichting een belangrijke rol speelt bij het realiseren van een duurzaam wagenpark. De combinatie van lichtgewicht, modulaire en kwalitatieve bedrijfswageninrichting van Bott, in samenwerking met Instra bedrijfswageninrichting, biedt een ideale oplossing voor technische dienstverleners die streven naar duurzaamheid en efficiëntie in hun bedrijfsvoertuigen.
KIM KLOOSTRA (BOON EDAM)
Kim Kloostra beheert het wagenpark bij Boon Edam samen met Monique Voigt-Korstanje (Facility Manager). Koninklijk Boon Edam is de wereldwijd marktleider op het gebied van draaideuren en beveiligde toegangsproducten. Boon Edam is toonaangevend in de levering van architecturale tourniquetdeuren, beveiligingssluizen en toegangspoortjes aan klanten over de hele wereld en heeft in Nederland een wagenpark van 105 auto’s, waarvan 45 met grijs kenteken.“Van het offertetraject tot aan de bestelling van een auto, alles begeleiden we. Daar hoort natuurlijk ook de inrichting van een grijs kenteken wagen bij. Wij werken al sinds 2007, tot volle tevredenheid, met Noord Holland Inbouw samen. Zij bouwen de gehele inrichting voor een bedrijfsvoertuig voor ons in.” zegt Kim Kloostra.
Noord Holland Inbouw en bott
“In 2019 werd Noord Holland Inbouw bott dealer. Wij kenden bott nog niet, maar nadat Johan de Meij van Noord Holland Inbouw en Frans van Diepeningen van bott ons hebben geholpen met het samenstellen van de inrichting, hebben wij besloten ook met de inrichtingen van bott te gaan werken”. “Voorheen hadden wij stalen inrichtingen en de inrichtingen van bott zijn van aluminium. Die inrichting is natuurlijk veel lichter en gebruiksvriendelijker. Daarnaast heeft bott een frisse en moderne uitstraling, dus ja wij vinden bott een hele vooruitgang” aldus Kim.
Volkswagen en Mercedes
“Wij hebben gekozen voor een ‘twee merken beleid’. Samen met de monteurs hebben we aan tafel gezeten en bekeken wat zij voor wensen zouden hebben. Daar hebben we goed naar geluisterd en daar is vervolgens uitgekomen dat je nu kunt kiezen voor een Volkswagen bedrijfswagen of een Mercedes bedrijfswagen.” vervolgt Kim.
Betrouwbaarheid
“Veel van onze klanten bestaan reeds lange tijd en zijn loyaal aan ons vanwege onze betrouwbaarheid. Dat is ook één van de pilaren van ons beleid. Dat zoeken wij ook bij onze leveranciers. Wij vinden het bijvoorbeeld belangrijk dat de inrichting een lange levensduur heeft, zodat die eventueel kan worden overgebouwd naar de volgende bus”.
Duurzaamheid
“We bekijken ieder jaar welke mogelijkheden er op het gebied van elektrische bedrijfsauto’s zijn. De laatste tijd komen er steeds meer elektrische bedrijfswagens op de markt. We zullen dan ook zeker een aantal elektrische bedrijfswagens in de toekomst gaan testen. Ook dat zou dan mooi aansluiten op de duurzame lichtgewicht bedrijfswageninrichting van bott.” besluit Kim Kloostra.
ROY SIMONS BRABANT WATER
In onze rubriek ‘Klanten aan het Woord’ is het vandaag de beurt aan Roy Simons, wagenparkbeheerder bij Brabant Water. Brabant Water is het eerste klimaatneutrale drinkwaterbedrijf in Europa dat aan 2,5 miljoen inwoners en bedrijven in Noord-Brabant drinkwater levert. Bijna 800 medewerkers zorgen ervoor dat de klanten iedere dag kunnen rekenen op vers en betrouwbaar drinkwater.
Roy Simons is verantwoordelijk voor het uitvoerende gedeelte van het wagenpark. “Ik ben verantwoordelijk voor de aankoop, onderhoud en de verkoop van ons wagenpark. Wij hebben een wagenpark van 420 voertuigen, die we zelf kopen, regelen het onderhoud en daarbij hoort dan ook de aanschaf van de inrichting van een bus” legt Roy uit.
“Als we kijken naar de inrichting van een grijskentekenauto is de keuze op bott gevallen, juist ook door de doorontwikkeling die bott heeft gemaakt. De nieuwe aluminium inrichting levert een mooie gewichtsbesparing op. Daarnaast gaat het ook om een stukje uitstraling, bott heeft naast kwaliteit ook een mooie moderne uitstraling. Wij werken al heel lang samen met Instra de leverancier van bott. Vooral het op maat maken van de inrichting is voor ons ook belangrijk. Door de goede ervaringen van Instra en bott zijn wij destijds helemaal overgegaan naar Instra” vervolgt Roy.
“Juist doordat het een goed product is en Instra een prima nazorg heeft, is de combinatie Instra en bott voor ons echt ideaal. Ook als we onze medewerkers spreken hoor ik nooit dat men ontevreden is over het product bott. Soms willen ze een aanpassing van bijvoorbeeld een beugeltje of kast zodat de medewerker op de juiste manier kan werken. Die aanpassingen zijn dan ook mogelijk want je kunt een bedrijfsbus op maat inrichten.
Er wordt bij Brabant Water ook vol ingezet op elektrische voertuigen. “Daar hechten wij veel waarde aan. We zijn al het eerste klimaatneutrale drinkwaterbedrijf in Europa en natuurlijk hoort daar elektrische mobiliteit bij” vult Roy aan.
Bij Brabant Water rijden ze gemiddeld zo’n 7 jaar met een bus. “Een voordeel van de inrichting is ook de restwaarde van zo’n bus. Je ziet dat een grijskentekenauto bijvoorbeeld op de veiling iets meer opbrengt door de inrichting. Kortom zoals ik al eerder zei, we zijn zeer te spreken over de combinatie Instra en bott” besluit Roy Simons.
ALBERT VAN WIJK TEAMLEIDER BUITENDIENST AQUALAB ZUID
Aqualab Zuid controleert voor bijna half Nederland het drinkwater. Midden in het natuurgebied de Brabantse Biesbosch staat het laboratorium waar wordt gewerkt voor drinkwaterbedrijven, industriële bedrijven, zorginstellingen, zwembaden en de overheid. Of het nu drinkwater is, zwembadwater of industriewater, Aqualab Zuid controleert of het voldoet aan de norm.
Albert van Wijk is Teamleider Buitendienst bij Aqualab Zuid. “Ik ben verantwoordelijk voor de monsternemers, zij brengen de monsters van de provincies Zeeland, Zuid-Holland en Limburg naar ons lab waar dan uiteindelijk de analyse uitgevoerd kan worden”. “Ook ben ik verantwoordelijk voor het wagenpark. Onze monsternemers rijden met hun bedrijfswagen/bus gemiddeld per jaar 40 tot 50.000 km per jaar”. “Belangrijke aspecten voor ons zijn dat onze mensen een goede bus hebben met een goede cabine. Denk daarbij ook aan de zithouding van onze bestuurders, die moet natuurlijk helemaal perfect zijn” vervolgt Van Wijk.
Maar ook de inrichting van de bedrijfswagen is voor Aqualab Zuid zeer belangrijk. De monsters moeten op de juiste wijze worden vervoerd naar de laboratoria. “De monsters moeten gekoeld, tussen 2 en 8 graden Celcius, worden vervoerd. Dat is natuurlijk vooral in de zomer een extra belasting voor de accu’s, vandaar dat wij zonnepanelen op het dak van de bedrijfswagen hebben laten monteren door Instra. Wij krijgen de bussen dan helemaal kant en klaar door Instra geleverd, dus met de juiste inrichting, koeling en zonnepanelen” aldus Van Wijk.
“De inrichting van bott is een lichtgewicht bedrijfswageninrichting. Dat is voor ons erg voornaam wat onze bussen wegen natuurlijk al behoorlijk wat kilo’s. Hoe lichter de inrichting hoe meer liters wij kunnen vervoeren. Daarnaast heeft bott het voordeel dat alles op maat gemaakt kan worden en ook dat is voor ons erg voornaam” besluit Albert van Wijk.
RAMON KLEINTJENS - HOOFD TECHNIEK MEDIREVA REVALIDATIE
MediReva is een medisch speciaalzaak, die zorgt voor de levering van medische hulpmiddelen en verzorgingsmaterialen. Al 40 jaar leveren zij door heel Nederland hulpmiddelen en verzorgingsmaterialen op het gebied van stoma, continentie en retentie, wond, medische voeding en diabetes.
Ramon Kleintjens is verantwoordelijk voor alle disciplines binnen techniek bij MediReva Revalidatie. “Naast de afdeling techniek beheer ik het wagenpark. In die hoedanigheid ben ik in contact gekomen met Instra. Voorheen bouwde wij onze bedrijfswageninrichting zelf in” vertelt Ramon.
“Echter vanaf 2017 gingen wij groots uitbreiden. Waar we eerst regionaal opereerde zijn we toen ook klanten in Brabant en Gelderland gaan bedienen. Dus ook ons wagenpark moest worden uitgebreid. Dat was het moment dat wij de samenwerking zijn aangegaan met Instra. Zij hadden goed aangevoeld wat wij nodig hadden en leverde advies op maat ”.
MediReva Revalidatie was al ruim 10 jaar bott minded. “We hebben destijds gekozen voor de kwaliteit en uitstraling van de bott producten, niet alleen de bedrijfswageninrichtingen maar ook de inrichtingen van onze werkplaats. “De inrichtingen zijn erg betrouwbaar en gaan erg lang mee. Daarnaast zijn het ook gewoon mooie producten die inrichtingen van bott.” vervolgt Kleintjens. Kwaliteit is de focus bij MediReva Revalidatie.
“Wij staan voor kwaliteit en dat doen wij samen met onze partners. Gezien het feit dat we eigenlijk geen problemen hebben gehad met de bott producten zegt genoeg. Die kwaliteit levert Instra ook, gewoon kwaliteit leveren dat is het. Want klantenbeleving en klantentevredenheid zijn voor ons en onze medewerkers het allerbelangrijkst. ”
“Voor ons is veiligheid natuurlijk ook zeer belangrijk. Voor de bestuurders, producten en dus de inrichtingen. hieraan voldoen de inrichtingen van bott helemaal. Kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid daar gaat het om”. “We hebben er geen omkijken naar, daar zeg je eigenlijk alles mee” besluit Ramon Kleintjens.
CORNE VROMANS (STAAD)
Staad is importeur en dealer van Doosan grondverzetmachines in Midden- en Zuid-Nederland. De focus ligt op het leveren van optimaal presterende machines die helpen klanten succesvol te zijn. Corne Vromans is verantwoordelijk voor de buitendienst van Staad. “Iedereen die onderweg is bij ons, komt voort uit de planning die wij op onze afdeling maken. Maar ook het aanschaffen van onze bedrijfsbussen met de daarbij behorende inrichtingen vallen onder mijn supervisie” aldus Vromans.De inrichtingen worden ingebouwd door Instra. Die samenwerking verloopt goed. “Doordat de inrichting van bott in principe 2 bussen meegaan hebben wij gekozen voor bott. En dat is helemaal super!” “Daarnaast is de inrichting overzichtelijk en makkelijk schoon te houden. Als je bijvoorbeeld een witte inrichting hebt is dat niet bevorderlijk om die goed schoon te houden” vervolgt Vromans. Bij Staad hebben ze Ford en Mercedes bussen rijden die ze op dezelfde wijze inrichten maar wel met verschillende indelingen. “Instra weet precies als er een bus besteld is, welke inrichting daarbij hoort. Onze monteurs moet zo efficiënt mogelijk werken, het is feitelijk een rijdend kantoor”. “We hebben in het verleden wel andere inrichtingen gehad maar daar waren wij niet tevreden over. Regelmatig moesten er lades en andere onderdelen vervangen worden en dat maken we bij bott niet mee.
“ In de laatste bussen hebben we inmiddels de bott vario3 inrichting. Die is volledig van aluminium. We vervoeren ook vaak olie en zware bankschroeven dus gewicht is wel een belangrijke item voor ons. Met een lichtere inrichting kun je dus ook meer laden en dat is voor ons erg belangrijk” besluit Corne Vromans.
JEROEN BRINK PRODUCT OWNER MOBILITEIT BIJ ALLIANDER
Alliander is een netwerk bedrijf en staat voor een energievoorziening die iedereen onder gelijke condities toegang geeft tot betrouwbare, betaalbare en duurzame energie. Jeroen Brink is Product Owner Mobiliteit.Een vloot van zo’n 3.000 auto’s valt onder meer onder zijn verantwoording. “We hebben van die 3.000 auto’s ongeveer 1000 bestelauto’s rijden”. “Met ons team zorg wij ervoor dat collega’s voor het werk en naar het werk veilig kunnen reizen, in de brede zin des woords. Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel” legt Jeroen uit. “Daar hoort natuurlijk ook de inrichting van een bedrijfswagen bij. Een inrichting moet botsproeven hebben doorstaan en gecertificeerd worden ingebouwd”.
Het overgrote deel van de bestelauto’s heeft nog een fossiele aandrijving. Momenteel wordt er door de autofabrikanten hard gewerkt om het aanbod van elektrische bedrijfswagens fors te vergroten. “Ik sta positief tegenover de ontwikkelingen rondom elektrische of wellicht waterstof bestelauto’s. Je ziet dat het aanbod van elektrische personenauto’s steeds groter wordt. Bij bestelauto’s is het aanbod daarin veel minder”.
“Wij als netbeheerder hebben zwaar beladen auto’s rijden die 24 uur beschikbaar moeten zijn. Dan is de actieradius van een elektrische bestelauto nu nog wat te beperkt en dus voor ons nog lastig inzetbaar. Maar we hopen dat de ontwikkeling snel doorzet want we hebben ze ook echt nodig”. Het gewicht van een bedrijfswageninrichting is niet alleen voor de toekomst belangrijk maar is nu ook een belangrijke factor. “Dat is bij ons natuurlijk ook zo, hoe minder gewicht hoe groter het laadvermogen. Het voordeel van de aluminium inrichting van Bott is natuurlijk dat het een veilige lichtgewicht inrichting is. Maar ook bij een elektrische auto is het gewicht een hele bepalende factor voor de actieradius” aldus Brink.
Terberg Specials is al jaren, tot volle tevredenheid, de vaste inbouwer van Alliander. “Functionaliteit is belangrijk voor ons. Een Bott inrichting gaat met gemak twee autolevens mee. Een bestelwagen zetten wij voor 7 jaar in. Dan wordt de bedrijfswageninrichting daarna door Terberg weer overgebouwd naar de nieuwe auto. Als je dan ziet hoe weinig reparatiekosten we hebben in die 14 jaar, dan is dat echt nihil” besluit Jeroen Brink.
WILKO SISKENS. KEY ACCOUNT MANAGER GROOT ZAKELIJKE MARKT BIJ MOTORHUIS B.V.
Autodealer Motorhuis heeft meerdere showrooms en servicecentra en is één van de grotere autodealerbedrijven in Nederland met vestigingen van Heemskerk tot en met Rotterdam en voert de merken Opel, Citroën, Fiat, Jeep en Alfa Romeo voor zowel personenauto’s als bedrijfswagens. Wilko Siskens, Key Account Manager Groot Zakelijke Mark is inmiddels al ruim 25 jaar werkzaam bij Motorhuis. Hij is gespecialiseerd in de groot zakelijk markt, geel en grijs kenteken en bovendien ook binnen de overheid. Motorhuis verkoopt ongeveer 6200 voertuigen per jaar, geel en grijs kenteken.Wilko heeft inmiddels ruim 15 jaar een samenwerking met Veth Automotive. “Veth Automotive is een zeer betrouwbare partner en is ook partner van Bott Nederland. Zo ben ik feitelijk bij Bott terechtgekomen. Dus wij hebben met Bott ook een rijke historie. En ja die innovaties van Bott zijn echt geweldig. Bijvoorbeeld: Aan de hand van de 3D-tekeningen kun je een duidelijk beeld krijgen van hoe de inrichting in een bedrijfswagen eruit komt te zien, en welke mogelijkheden dit met zich meebrengt. Als je dat aan een klant laat zien merk je gewoon dat het zeer professioneel overkomt, helemaal goed” zegt Wilko.
Daarnaast is het voor onze klanten natuurlijk van groot belang dat de producten ‘hufterproof’ zijn, denk bijvoorbeeld aan diverse overheden, daar worden de producten echt getest. En daaruit blijkt dat de bedrijfswageninrichting van Bott echt tegen een stootje kan, er gaat nauwelijks iets kapot”. “De ontwikkeling, veiligheid en betrouwbaarheid van Bott is echt cruciaal, daar onderscheidt Bott zich t.o.v. andere inrichtingen mee”, aldus Wilko Siskens.
Een omwenteling in de autobranche lijkt verplicht te worden, met verstrekkende gevolgen. Het klimaat op aarde mag niet te veel veranderen, dat in de autobranche moet wel flink op de schop. In de autobranche ligt nu de focus op elektrische auto’s geel en grijs kenteken om zo duurzaam mogelijk mobiliteit te waarborgen. Voor bedrijfswagens speelt het gewicht een grote rol. Vanwege de hoogwaardigheid en duurzaamheid van kunststof kan Bott kwaliteit en gewichtsbesparing garanderen en werkt dus mee aan een schoner milieu.
“De markt verandert en Bott heeft mee geschakeld op ieder vlak, en dat heeft er toe geleid dat wij alleen een inrichting van Bott, via Veth Automotive inbouwen, en dat zullen we nog lang tot volle tevredenheid blijven doen” , besluit Wilko Siskens.
RENE HOOGAKKER FACILITAIRMANAGER BIJ MEDUX
Rene Hoogakker is facilitairmanager bij Medux. Medux bestaat uit verschillende organisaties die allemaal staan voor zorg en welzijn. “Wij bieden kwaliteit van leven, in elke fase van het bestaan” zegt Hoogakker.“Mijn taakomschrijving is dat ik ondersteunende of facilitaire activiteiten bij Medux organiseer. Daar valt ook ons wagenpark bijvoorbeeld onder. We hebben 300 personenauto’s en 700 bedrijfswagens rijden”. “Kwaliteit staat in onze organisatie hoog in het vaandel. Dat is ook wat men van ons verwacht. Niet alleen omdat we nauw samenwerken met thuiszorgorganisaties, zorgprofessionals, zorgverzekeraars, ziekenhuizen, gemeenten en leveranciers, maar ook omdat we de beste kwaliteit voor onze medewerkers willen bieden”.
“Zoals bijvoorbeeld, de veiligheid van onze chauffeurs. Die moet optimaal zijn, dus hebben wij, om je een voorbeeld te noemen, voor de bedrijfswageninrichting gekozen voor Bott. De streng geteste bedrijfswageninrichting van Bott wordt namelijk op een bepaalde wijze in de bedrijfswagen door Terberg Specials gemonteerd. Zij zijn gecertificeerd partner van Bott”.
“Met die samenwerking zijn we al jaren erg tevreden. Het bieden van kwaliteit en veiligheid hebben binnen Medux de hoogste prioriteit en daar sluiten onze mobiliteitspartners naadloos bij aan” besluit Hoogakker.
JÖRGEN VAN HAMBURG
(lease-adviseur en verantwoordelijk voor het grijs kenteken wagenpark binnen Dura Vermeer)Dura Vermeer is een top-10 bouwconcern in Nederland waarvan de 2600 medewerkers actief zijn met woningbouw, utiliteitsbouw en infrastructuur. Het bedrijf beschikt over een eigen wagenpark dat uit 2000 auto’s bestaat waarvan 400 op grijs kenteken. Alle voertuigen zijn in eigen beheer. Voor de inbouw en inrichting van bedrijfswagen maakt Dura Vermeer gebruik van Bott. Die kwam als beste uit de bus na een tender waarbij alle grote merken hadden ingeschreven.“Vooralsnog deden we de inbouw en houten inrichting van onze bedrijfswagens zelf.
Als snel kwamen er achter dat inrichting toch een specialisme is waarbij we hoge eisen stellen ten aanzien van veiligheid, duurzaamheid, prijs-/kwaliteitverhouding, gebruikersgemak en flexibiliteit. Daarop hebben we een tender uitgeschreven en zijn al snel bij Bott uitgekomen”, aldus Jörgen van Hamburg van Dura Vermeer. “Bott heeft diverse veiligheidscertificaten en komen uitstekend uit de botsproeven. Daarnaast is het gewicht van de bedrijfswageninrichting bij ons een belangrijk aspect. Een lager gewicht betekent voor ons meer laadvermogen én een lager brandstofverbruik”, zo vervolgt Jörgen.
Een ander belangrijk item voor Jörgen was dat Dura Vermeer de inrichting zelf zouden moeten kunnen inbouwen. Jörgen:
“Bott heeft ons daarin uitstekend gefaciliteerd. Onze twee monteurs werden naar Duitsland gehaald voor een gedegen opleiding. Ze zijn nu gecertificeerd om een Bott inrichting te mogen en kunnen inbouwen. Daardoor heb je natuurlijk ook 10 jaar garantie op de Bott inrichting. We maken daar overigens weinig gebruik van. Maar die enkele keer dat er iets was, werd het door Bott uitstekend opgelost”.
Tot slot is Van Hamburg erg te spreken over de samenwerking met zijn Bott-dealer, Veth Automotive Duiven. Jörgen: “Het is fijn hoe ze ons adviseren en meedenken hoe we bepaalde zaken kunnen oplossen. We kunnen Bott en haar dealernetwerk van harte aanbevelen”, zo besluit Jörgen.